Vergeet de traditionele mani-/pedicures, rustgevende massages of innovatieve haarbehandelingen. De populairste beauty treatment van 2019 is de HydraFacial. Dat blijkt uit de gegevens van bijna 200 miljoen reviews die Yelp verzamelde naar aanleiding van hun 15de verjaardag.
Yelp is een internetplatform vol aanbevelingen en reviews over gezondheid, voeding, lifestyle en beauty. Zowat de Tripadvisor van de beautysector zeg maar. De content wordt volledig door de gebruikers zelf gegenereerd. Dat de HydraFacial daar uitkomt als populairste van allemaal kunnen we dus echt zien als een keuze van het publiek.
Voor degenen die het nog niet kennen: de HydraFacial is een niet-invasieve procedure die beschouwd kan worden als een milde versie van dermabrasie. Met een soort pen wordt de huid diep gereinigd en meteen ook gehydrateerd door krachtige actieve bestanddelen in de huid toe te dienen. De populariteit van de HydraFacial is wellicht te wijten aan de stijgende trend naar een natuurlijke stralende huid en ‘no make-up’-look. Ook twee andere glow-boosting behandelingen – dermaplaning en microneedling – stegen immers in populariteit.
“Hier bij Yelp zien we dat men steeds meer gaat voor schoonheidsbehandelingen die een natuurlijkere uitstraling weerspiegelen – ten koste van fake tans en permanente make-up” zei Tara Lewis, een Yelp-expert voor Elle US. Nog een positieve trend is de daling in populariteit van zonnebankgebruik, sinds de link met huidkanker steeds duidelijker werd. In de plaats kiezen mensen voor “behandelingen die de textuur en uitstraling van de huid verbeteren, om hun stralende teint de show te laten stelen.”
Volgens Yelp werden HydraFacials viermaal vaker vermeld in reviews op het platform dan vier jaar geleden. Vorig jaar meldde Allure al dat er elke 15 seconden een HydraFacial werd uitgevoerd in de US, wat meer was dan het totaal aantal botoxinjecties dat in die tijd werd toegediend.
Bron: Harper’s Bazaar